top of page

למה להקפיד על 4 שעות רווח בין ארוחות בסוכרת מסוג 1?


סוכרת מאוזנת פרושה שרמות הסוכר נעות בתוך טווח המטרה כמה שיותר שעות ביממה ורצוי לפחות 70% מהיממה בבוגרים. טווח המטרה מוגדר אצל ילדים, גברים ונשים (שאינן בהריון) בין 70 ל-180.


כמעט תמיד בשעתיים הראשונות לאחר אכילת פחמימות, הסוכר בעליה. זה נורמאלי.

המזון מתעכל בקיבה, מתפרק לגלוקוז (סוכר) וזורם בהדרגה לתוך זרם הדם. זה קורה גם אם הזרקתם אינסולין עבור הפחמימות (אבל אם לא הזרקתם העליה תהיה הרבה יותר תלולה).


כך שאחרי כשעתיים רמת הסוכר בשיא שלה (לצורך הדוגמא נניח שהיא 180)

ואז היא אמורה להתחיל לרדת (בהנחה שהזרקתם כמות נכונה של אינסולין ובזמן).


אבל אם ב-180 אתם אוכלים שוב פחמימה, רמת הסוכר קודם כל תעלה (מעל 180 – אופס! יצאתם מטווח המטרה), ורק אחרי עוד כשעתיים המגמה תתהפך ותתחיל לרדת. מה שאומר שבשעות הקרובות רמת הסוכר שלכם תהיה יותר מדי שעות מחוץ לטווח המטרה...


לכן אני תמיד ממליצה למטופלים שלי לרווח לפחות 4 שעות בין ארוחות שמכילות פחמימות, כדי לאפשר לסוכר לרדת לכוון ה-100, ורק אז, אם רוצים, לאכול עוד פחמימות.

מ-100 יש מספיק מרווח לאן לעלות בלי לצאת מהגבול העליון של טווח המטרה.


מה לעשות אם אתם בכל זאת רעבים ועדיין לא חלפו 4 שעות מארוחת הפחמימות הקודמת?

נסו לבחור במזון דל פחמימות בארוחות הביניים (אגוזים, שקדים, גבינה קשה, טונה, לחם פשתן/לחם שקדים/לחם טחינה, חמאת בוטנים ללא סוכר, ממרח שקדים ללא סוכר וכדומה),

או להסתובב עם כוס תה ענקית בין הארוחות, כזו שאפשר למלא שוב ושוב.

אני באופן אישי מתה על תה ג'ינג'ר – פרוסות שורש מקולף בסיר (אפשר להוסיף גם גבעול למון גראס), להרתיח, להנמיך ל-20 דקות, לקרר ולשמור במקרר. כשמתחשק שמים מעט מהתרכיז בכוס, מוסיפים מים רותחים ויש לכם חליטה מושלמת ובריאה לחורף.


מאחלת לכם בריאות שלמה ושתפו אנשים שהמידע הזה יכול לסייע להם.



Comments


bottom of page